• Fri frakt från 900 kr!

Frakt & leverans

HUR SKICKAS MIN BESTÄLLNING?

Fraktsättet väljs automatiskt av vårt logistiksystem baserat på beställningens vikt och volym. När vi mottagit din order får du ett bekräftelsemail med sökbart sändingsnummer. Du får en avisering via sms, post eller tel när ditt paket finns att hämta på ditt utlämningsställe. Varor som skickas som gods eller på pall körs normalt direkt till utsatt leveransadress om ej annat avtalats.

LEVERANSTID

När din beställning kommit in packas och skickas ordern normalt under samma dag om ordern lagts innan kl 12. Kommer beställningen senare än så skickas det nästkommande vardag. Under högsäsong kan leveranstiden i undantagsfall vara längre, vi arbetar självklart för att undvika detta. Vid längre väntetid pga att varan inte finns på lager eller av annan anledning kontaktar vi dig. Du får ett sändningnummer så snart upphämtning är bokad och kan följa paketet under fraktens gång.

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du står själv för returfraktens kostnad. Innan återsändande av produkt måste support kontaktas via mail info@wer.se. Ditt mejl måste innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller. Varan ska returneras välpaketerad i originalemballage, samt i oskadat och återsäljbart nyskick. Vid skada eller avsaknad av delar förbehålls rätten att reducera värde eller ej godkänna returen. Vi löser inte ut postförskott/efterkrav.

REKLAMATION

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Reklamationen ska skickas till info@wer.se omedelbart efter att defekten har upptäckts. Mejlet måste innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt en beskrivning av felet.

Returadress: WER-agenturer AB, Elementvägen 7, 702 27 Örebro

Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT HÄMTA PAKETET?

Paket ligger normalt kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det automatiskt returneras till oss. Ej utlösta paket debiteras med en avgift för att täcka fraktkostnad och hantering. Denna avgift uppgår för närvarande till 300 kr inkl moms.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Vi förbehåller oss rätten att debitera 300 kr för ej uthämtade paket. Detta för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Om paketet ej hämtas ut av köparen så kommer den i retur till oss och behandlas därefter, om ordersumman överstiger 300 kr så dras kostnaden från fakturan och resterande krediteras, understiger ordersumman 300 kr så krediteras originalfakturan och en ny faktura för frakt- och hanteringskostnader skickas (300 kr). Kunden ansvarar själv för att rätt kontaktuppgifter lämnas vid orderköp, felar sms-nummer/mailadress går paketet i retur till oss. Återbetalningar behandlas först när returen anlänt till vårt lagret.